A mai globalizált világban az egyes vállalatok vezetőinek lépést kell tartaniuk a partnerek, a piac és a társadalom elvárásaival is. Ráadásul a földrajzi határok gyakran elmosódnak az üzleti világban, így a környezeti és társadalmi kihívások gyakran országhatárokon túlnyúló kihívásokkal szembesítenek minket.
A fenntartható fejlődés, az etikus vállalatirányítás, az ökológiai lábnyom kérdésköre egyaránt ráébreszt bennünket arra, hogy a vállalatokat sem csak önmagukban, hanem szűkebb környezetükkel együtt kell értelmezni. A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR: Corporate Social Responsibility) egy olyan felelős gazdasági viselkedésformát takar, amely valójában túlmutat jogi elvárásokon és egyfajta önkéntességet feltételez a vállalatok részéről. E szerint a vállalatoknak úgy kellene törekedniük eredményeik maximalizálására, hogy közben negatív hatásaikat minimalizálják (Holliday és mtsai., 2002)
A társadalmi felelősségvállalás területén több ajánlás és szabvány is létezik. Az ISO 26000:2010 szabvány a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos alapelveket fekteti le, megjelöl számos követhető gyakorlatot. Ilyenek lehetnek pl. A vállalat kötelezi magát, hogy a bevételeinek egy részét egy speciális ügyhöz rendeli (egészség-megőrzés, környezetvédelem stb.); adományok; önkéntes munka stb.
Vélemény, hozzászólás?